معلم خصوصی ابتدایی فردیس کرج مارلیک - آموزش مکالمه زبان 09397175995

معلم خصوصی ابتدایی فردیس- معلم خصوصی - زبان انگلیسی فردیس ، مارلیک ، اندیشه - آموزش زبان انگلیسی هفتم ، هشتم و نهم متوسطه دوم

معلم خصوصی ابتدایی فردیس کرج مارلیک - آموزش مکالمه زبان 09397175995

معلم خصوصی ابتدایی فردیس- معلم خصوصی - زبان انگلیسی فردیس ، مارلیک ، اندیشه - آموزش زبان انگلیسی هفتم ، هشتم و نهم متوسطه دوم

معلم خصوصی ابتدایی فردیس کرج مارلیک - آموزش مکالمه زبان 09397175995

🎓کارشناسی آموزش زبان انگلیسی
🎓کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، گرایش برنامه ریزی درسی
👈 معلم ابتدایی و زبان انگلیسی فردیس مارلیک کرج
آموزش زبان انگلیسی هفتم و هشتم و نهم فردیس مارلیک
شماره شاد ، ایتا ، واتس آپ ، تلگرام 09397175995
⛔ لطفا فقط برای همکاری و تدریس خصوصی با بنده در ارتباط باشید📵

آخرین نظرات

تدریس به کودکان

| شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۸ ب.ظ

اگر تا به حال آموزگار کودکان بوده‌اید، حتما می‌دانید که چقدر جذاب و رضایت‌بخش است. اما همیشه بازی و سرگرمی نیست. آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. معلم‌هایی که دلشان می‌خواهد تدریس به کودکان را تجربه کنند باید بدانند که این کار، سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد.


اگر معلم زبان کودکان هستید یا دوست دارید به کودکان درس بدهید، حتما مقاله زیر را بخوانید.

 واقعا برای تدریس آماده‌اید؟

اگر می‌خواهید به کودکان درس بدهید برای اینکه فکر می‌کنید کار آسانی است، بهتر است اصلا شروع نکنید چون این کار مناسب شما نیست. کار کردن با کودکان انرژی و خلاقیت زیادی می‌طلبد. بچه‌ها همیشه شما را سرپا نگاه می‌دارند. آن‌ها همیشه شما را غافلگیر و متعجب می کنند اما  فکر نکنید چون می‌خواهید رنگ‌ها و حیوانات را درس بدهید، کار آسانی است. بعد از هر کلاس خسته می‌شوید اما شادیتان را نمی‌توانید با هیچ چیز عوض کنید.


یک برنامه ریزی ساده به موفقیت بیشتر کمک می کند.

خیلی از معلم‌ها هیچ ایده و برنامه ای برای کلاس ندارند. فکر می کنند در طول کلاس فکری به ذهنشان می‌رسد. شما این اشتباه را تکرار نکنید. آماده بودن برای کلاس ضروری است چراکه باید وسایل مختلفی برای تدریستان استفاده کنید. شاید بعضی از کلاس‌ها فقط  وایت برد و مارکر لازم داشته باشند. اما هیچ کلاسی شبیه دیگری نیست و هر جا وسیله خاصی لازم دارد. شاید برای یک ماه یا یک هفته برنامه ریزی داشته باشید، اما باید برای هر جلسه هم جداگانه برنامه ریزی کنید.


سعی کنید برای هوش‌های مختلف چیزی داشته باشید.

همه بچه‌ها توانایی‌ها و ضعف‌هایی دارند. معلم باید از توانایی‌هایشان استفاده کند. آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.  بهترین راه رسیدن به این اهداف این است. سبک یادگیری آن‌ها را بدانیم. هوش های مختلف را بشناسیم و بتوانیم به همه چیزی آموزش دهیم. هوش‌های مختلف از این قرار است. هوش زبانی، هوش موسیقایی، هوش بصری- فضایی. هوش جسمی، هوش عقلانی، هوش معنوی. هوش هیجانی،هوش درون فردی و طبیعت گرا.


به عنوان مثال:


کسی که هوش موسیقایی دارد، با شعر و آواز بهتر یاد می گیرد.

کسی که هوش جسمی دارد، با بازی‌های حرکتی یاد می گیرد. مثلا برای تدریس اعضای بدن به او باید از بازی Simon says استفاده کنید.

کسی که هوش بصری-فضایی دارد، با نقشه، نمودار و تصویر یاد می گیرد. بُرد گِیم (board game) هم مفید خواهد بود.                                                                                                                             برای دیدن یک نمونه فعالیت برای هوش بصری کلیک کنید

 اجازه ندهید شاگردانتان خسته شوند.

بچه‌ها وقتی خسته می شوند نه توجه می‌کنند نه چیزی یاد می‌گیرند. البته لازم نیست دلقک بازی دربیاورید. آن‌ها برای یادگیری آنجا هستند نه برای اینکه شما سرشان را گرم کنید. کار شما این است که یادگیری را لذت بخش کنید. برای لذت بخش کردن کلاس می توانید کارهای زیر را انجام دهید:


وقتی برای مدتی روی صندلی نشستند و تکلیف‌ها را انجام دادند، بلندشان کنید. با یک بازی آن‌ها را به حرکت وادارید. اگرچه بچه‌های ده سال به بالا می توانند یک ساعت نشستن را تحمل کنند اما هرگز بچه های کوچکتر را زیاد نشسته نگه ندارید.

در کلاستان از موضوعاتی که به زندگی واقعی مربوط می شود استفاده کنید. شاید فلش کارت‌ها بزرگ و رنگارنگ و جذاب باشند اما بچه‌ها بعد از یک مدت از آن‌ها خسته می شوند.

ترکیبی کار کنید

کلاس زبان نه تنها جای خواندن، نوشتن و صحبت کردن است بلکه جایی برای پریدن و آواز خواندن و فعالیت‌های جسمانی هم هست. بهترین روش تدریس، روشی است که ترکیبی از همه‌ی روش های تدریس باشد . ممکن است کلاس را با آهنگ شروع کنید و بعد از آن فعالیتهای مربوط به خواندن را انجام دهید. بهترین قانون این است که فعالیت های مستقل و بدون سروصدا را با فعالیت‌هایی جایگزین کنید که به جنب و جوش و فعالیت نیاز دارند. 


آماده معاشرت با والدین باشید.

برعکس کلاس‌های بزرگسالان، در کلاس‌های کودکان حتما باید با والدین بچه‌ها گفتگو کنید مخصوصا در مورد موارد زیر:


انتظاراتی که از دانش‌آموز دارید

در مورد پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز و رفتارهای او در کلاس

والدین را تشویق کنید تا در مورد چیزهایی که بچه‌ها در کلاس یاد گرفته‌اند، از آن‌ها سوال کنند حتی اگر خودشان چیزی از زبان ندانند. مثلا می توانند از بچه‌ها بخواهند برایشان شعر بخوانند یا داستانی را که در کلاس شنیده اند، تعریف کنند. این کاراهمیت زیادی دارد و باعث توجه بیشتر بچه ها در کلاس می شود.


مجهز باشید.

وقتی به بچه‌ها انگلیسی درس می‌دهید حتما باید یک سری وسایل برای انجام فعالیت‌ها و بازی‌های مختلف داشته باشید. وسایل زیر پرکاربردترین‌ها در کلاس زبان هستند.


فلش کارت

تاس

کاربرگ های مختلف

اسباب بازی  مثل ماشین‌های کوچک در رنگ‌های مختلف

عروسک یا پاپت برای اجرای نمایش در کلاس و تقویت مهارت‌های گفتاری.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عروسک‌های نمایشی این دو مطلب را بخوانید:


نقش عروسک های نمایشی در کلاس زبان.

 چطور از عروسک های نمایشی برای تقویت زبان بچه ها استفاده کنیم؟  

فراموش نکنید که کلید موفقیت، فقط بازی نیست.

هر بازی و فعالیتی که در کلاس زبان انجام می‌دهید باید حتما به افزایش مهارت‌های زبانی بچه‌ها کمک کند. هدف شما از کلاس رفتن فقط بازی کردن نیست. بلکه یاد دادن زبان از طریق بازی‌های موثر در کلاس زبان است.


جملات را جایگزین کلمات کنید.

درس‌ها باید طبق اهداف یادگیری، برنامه ریزی شود. لغات، قواعد و زبان باید در جمله تدریس شود. مثلا برای آموزش غذاها باید غذاهای مربوط به صبحانه، نهار یا شام را درس داد. فراموش نکنید که دادن لیست کل غذاها و حفظ کردن کلمات در یک لیست کار اشتباهی است.


بچه‌ها را با انگیزه نگه دارید.

بعد از گذراندن سن ۱۰ سالگی، خیلی از بازی‌ها و فعالیت‌هایی که باعث سرگرمی کودکان می شدند دیگر کارساز نیستند و باید با بازی‌های دیگری جایگزین شوند. سعی کنید با علایقشان آشنا شوید. مثلا اگر ورزش را دوست دارند حتما از آن‌ها بپرسید خودشان چه ورزش‌هایی می‌کنند. یا اگر به کتاب‌خواندن علاقه دارند، موضوعات و کتاب‌های مورد علاقه شان را بشناسید. نوشتن درباره نویسنده مورد علاقه‌شان خیلی بیشتر از نوشتن در مورد زمان حال ساده آنها را جذب می‌کند.


لحظات زیبایی که با بچه‌ها می گذرد، مهم‌تر از مشکلات و مسائلی است که در تدریس به آن‌ها وجود دارد. یادگیری زبان یک کار طاقت‌فرسای روزمره نیست. یک تجربه مثبت یادگیری است که تا سال‌ها در ذهنشان می‌ماند. از درس دادن به بچه‌ها لذت ببرید و یادگیری را برای آن‌ها لذت‌بخش کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی